-
English for Future, prof. Ana Plecan
Cursul opțional English for Future este predestinate elevilor de treapta gimnaziala cu scop de motivarea și amplificarea cunoștințelor la limba engleză și conexiunea interdisciplinara, oferind elevilor de gimnaziu o mai bună înțelegere a lor înșiși, a celor din jur și a lumii în care ei trăiesc.
Pe parcursul acestui curs optional elevii învață :
- sa utilize corect structuri lexicale, sintactice și forme gramaticale specifice simple a limbii engleze în contexte cotidiene care se referă la:
- Propria persoană, calități și abilități
- Mediul familial, activități și reguli
- Mediul școlar, activități și opinii
- Mediul natural, importantă și consecințele activității umane
- Mediul social, reguli, norme și obligațiuni
- Mediul cultural și civilizational
- să citească într-un ritm corect și cursiv texte de complexitate medie;
- să utilizeze formulele uzuale de adresare, de salut și de politețe în contexte sociale simple;
- să exprime opinii, gusturi și preferințe în legătură cu subiecte de interes;
- să adapteze resursele lingvistice disponibile pentru a identifica soluții de compromis sau acord în schimburi interculturale, utlizând strategii diverse;
- să integreze cunoștințe de ordin cultural pentru a aprecia realizări importante din diverse domenii specifice spațiului alofon;
- să acționeze ca mediator pentru a comunica esența/ideea principală expusă în situații cotidiene,
Curs optional English for Future, fiind sistematizat si unificat, cuprinde urmatoarele aspect tematice:
Alfabetizare generală, care se referă la deprinderile de muncă intelectuală,
Alfabetizare digitala, sau capacitatea de a căuta informaţii în reţeaua Internet, de a utiliza poşta electronică, de a crea şi printa texte, este exersată prin căutarea datelor, imaginilor, explicaţiilor necesare pentru elaborarea proiectelor la teme alese.
Alfabetizarea informaţională, capacitatea de a găsi şi selecta informaţiile necesare din cărţi, îndrumare, enciclopedii şi alte surse tipărite, informaţiile din mass-media (ziare, reviste, radio, TV); înţelegerea textelor funcţionale
Alfabetizarea de comunicare in limba străină , capacitatea de a lucra în grup sau echipă, de a fi agreabil pentru alte persoane, de a susţine stabilitatea emoţională, de a se acomoda la cerinţe şi circumstanţe noi, de a organiza lucrul în grup.
Acest curs respecta principiile prevăzute pentru un curs de studiu al limbii străine:
- Principiul selecției și ierarhizării culturale: reflectă alegerea domeniului de interes al elevului și încurajează aprofundarea cunoștințelor în această direcție.
- Principiul coerenței: este adaptat la nivelul și vârsta elevilor, asigurându-se că nivelul de predare al limbii engleze se potrivește particularităților de vârstă.
- Principiul funcționalității: este orientat spre utilitate și atracție, oferind conținuturi adaptate la interesele și vârsta elevilor, motivându-i să învețe. Elevii sunt îndemnați să reflecte și să se raporteze personal la conținuturi, inclusiv prin explorarea unor modele de implicare și intervenție la nivel global.
- Principiul egalității de șanse: Fiecare elev beneficiază de șanse egale și experiențe educaționale similare.
- Principiul flexibilității: permite adaptarea conținuturilor la nevoile individuale ale fiecărui elev, folosind metode moderne de predare și introducând învățarea bazată pe proiect.
- Principiul racordării la social: prezinta o gama larga a diverselor profesii, stabilind legături între contribuția personală și socială și efectele acesteia la nivel local și global.
- Principiul compatibilizării: este elaborat în conformitate cu prevederile Curriculumului Național la limba străină I și cu standardele europene de învățământ.
- Principiul descentralizării curriculumului: elevii sunt expuși la o gamă largă de oportunități educaționale multiculturale, cunoscând diverse culturi, nu doar cele ale țărilor vorbitoare de limbă engleză.
- Principiul îmbinării: integrează competențele lingvistice în experiențe de învățare din mai multe discipline, asigurând o integrare curriculară multi-, pluri-, inter- și transdisciplinară.
- Principiul decongestionarii curriculumului: oferă conținuturi și demersuri educative orientate spre însușirea temelor în cadrul orelor de clasă, reducând volumul de teme pentru acasă. De asemenea, cunoștințele oferite sunt integrate și completează temele abordate în alte discipline, promovând astfel o învățare de calitate prin stabilirea legăturilor între conținuturi.
Acest curs optional, fiind un curriculum academic are trei componente de bază: competențele de dezvoltare, conținuturile predării și activitățile de învățare.
Competența lingvistică (fonologică, lexicală şi semantică, a gramaticală)
Competența socio-lingvistică (receptarea mesajelor orale/scrise/audiovizuale, producerea mesajelor orale/scrise/on-line, interacțiunea orală/scrisă/on-line)
Competența pragmatică
Competența (pluri-inter) culturală
2. Culture and civilization of the English speaking countries, cl. X-XII, prof. Ana Dolganiuc
Cursul conține elemente esențiale ale civilizației anglo-saxone și influența acestora în întreaga lume. Cursul conține elemente de istorie, geografie și limba și literatura engleza, cu ajutorul lui elevii vor dezvolta și aprofunda competența pluri-culturală.