Concursul de admitere în învățământul liceal pentru anul de studii 2021-2022

IPLT ,,Mihail Kogălniceanu” anunță despre prima etapă de admitere în învătământ liceal, care se va desfășura în perioada 12-30 iulie. Liceele care nu își vor completa toate locurile disponibile, vor organiza al doilea tur de admitere, între 9 și 17 august. Menționăm că, depunerea actelor pentru înscrierea la concurs în municipiul Chișinău se realizează pe platforma www.escoala.chisinau.md.

Pașii de depunere a actelor:

1) se accesează adresa: http://escoala.chisinau.md/

2) butoanele de navigare sunt afișate în partea de sus a paginii eȘcoală. Acestea sunt: pagina principală; școli; informații; lista de cereri; setarea limbii; setarea clasei pentru înscriere la școală.

3) Autorizarea Pentru a crea o cerere de înscriere a elevului în clasa 10, este necesar să vă autorizați prin email. Autorizarea poate fi efectuată pe Pagina Principală. Pentru aceasta, este nevoie să confirmați adresa dvs. de email. După ce primiți confirmarea înregistrării pe email-ul indicat, veți putea depune o cerere pentru admiterea în clasa 10. În scrisoarea pe care o veți primi la adresa dvs. de email veți vedea butonul ,,Confirmă”. Făcând click pe acest buton, vă confirmați automat înregistrarea și acum aveți posibilitatea să depuneți o cerere nouă sau să verificați statutul cererilor existente pentru admiterea în clasa 10 pe site-ul escoala.chisinau.md.

4) Accesând site-ul escoala.chisinau.md, veți vedea o listă cu toate cererile de înscriere pe care le-ați depus. Pentru a depune o cerere nouă, asigurați-vă că adresa de e-mail pe care ați indicat-o este corectă. După aceea, puteți completa și depune o cerere nouă – utilizați butonul “Cerere nouă” sau selectați instituția de învățământ dorită din secțiunea “Școli” și trimiteți cererea de pe acea pagină. Ulterior, când veți accesa în mod autorizat site-ul escoala.chisinau.md, veți putea vedea toate cererile dvs. și statutul lor.

5) instituțiile sunt repartizate pe sectoarele Municipiului Chișinău. Puteți selecta toate școlile din sectorul dvs. sau puteți alege orice altă instituție de învățământ utilizând bara de căutare. Sub denumirea instituției sunt enumerate toate adresele deservite de această instituție de învățământ, iar în blocul din partea dreaptă sunt afișate informațiile despre școală: adresa instituției; sectorul; numărul de locuri disponibile; numărul de cereri depuse; registrul public; informații detaliate despre școală; butonul ”Trimite cerere”.

6) după ce ați ales instituția de învățământ, faceți click pe butonul ,,Trimite cerere” pentru a accesa formularul de cerere.

7) Completarea cererii Completați câmpurile cererii cu informațiile necesare: Limba de instruire Profilul Media anuală la disciplinele de profil Media examenelor de absolvire a gimnaziului Informații personale a elevului: IDNP; Prenume; Nume; Data nașterii; Sex; Instituția de învățământ absolvită; Telefon; Adresa de domiciliu. Atașați documentele solicitate și puneți bifele ,,Confirm că datele introduse și documentele atașate sunt veridice” și “Sunt de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal”. Apoi accesați butonul ”Trimite cerere”. Important! Toate câmpurile sunt obligatorii, cu excepția blocului ,,Cazuri prioritare”, care se bifează doar dacă este cazul. Dacă aveți nevoie de ajutor pentru completarea cererii, consultați secțiunea Informații. În această secțiune veți găsi: Ghid de completare a cererii; Regulament; Întrebări frecvente; Instrucțiuni video. Important! Admiterea în clasa 10 de desfășoară în condiții de concurs, candidații sunt examinați în ordinea descrescătoare a mediei de concurs (de la cea mai înaltă la cea mai joasă). Media de concurs se calculează după formulele indicate în Metodologia de admitere în învățământul liceal.

8 ) Analiza cererii Acum urmează ca administrația școlii să proceseze cererea dumneavoastră electronică. Dacă datele introduse sunt corecte, a fost respectată procedura de înregistrare și există locuri disponibile, veți primi un email care conține un mesaj despre acceptarea în instituția de învățământ și o invitație de a vă prezenta cu actele la instituție. Dacă cererea este respinsă, motivul va fi indicat în email, cererea va fi ștearsă din sistem și va trebui să depuneți o nouă cerere electronică la altă instituție de învățământ.

9) Verificarea cererii Puteți verifica cererea depusă de dvs. în secțiunea Registru public din Lista școlilor.